Wednesday, February 11, 2009

...Maafkan aku...



Hidup bukanlah semudah direncana... dugaan datang silih berganti...

saat kita rasa segalanya sempurna, kita hampir lupa bahawa kita hanyalah hamba... yang terdaya merancang sedang tadbir itu ada padaNya..
Dan DIA lebih tahu....


".....harus ada rasa bersyukur

disetiap kali ujian menjelma
itu jelas membuktikan ALLAH mengasihimu setiap masa...

diuji dalam keimanan,

sedangkan ramai terbiar dilalaikan..

hanya yang terpilih sahaja mendapat rahmatNya...".

naik cuti sem nie, the 1st thing i want to do is to forget n forgive the past.. I trying to be myself more b4 i will hurt others cz i'm lie just to make them epi..

ape yang sy merapu dh nie.. Oklah, mcm nie jea saya cuma nak jalankn hidup cam biasa.. Menikmati saat2, detik n waktu yang dipinjamkanNya dengan sebaiknya. Menjalani setiap dugaan dengan berlapang dada, menerima setiap ujian dengan ketenangan...

So far, tnpa kita duga hati manusia itu terlalu rumit untuk difahami. Andai sekalipun mereka tersenyum, bukan kerana suka, andai sekalipun mereka tertawa, bukan kerana gembira.. kerana kita yang bergelar manusia sering bsembunyi di sebalik lakonn diri sendiri.. Jika saya mmpu tsenyum saat saya ingin menangis, mengapa tidak saya memahami ada hati yang terguris saat senyum terpamir...


Ya ALLAH, sungguh diri ini lemah untuk menafsir segalanya.. Ya RAHMAN, hamba yang lemah lagi hina ini sangat berharap kepadaMU, lindungilah diri ini dari segala kesedihan dan keburukkan... Ya LATIFF, hambaMu yang daif ini memohon kelapangan hati dan ketenangan fikiran agar dugaan yang hadir lebih menguatkan cintaku kepadaMu...lebih mendekatkan hati yang alpa ini denganMu...



Buat teman-temanku,

Andai pernah ada hati yang terguris, jangan lindungi di sebalik tawa kerana aku hanya manusia biasa yang xmmpu mencerna setiap laku n perbuatan..

Teman,
Maafkan diri ini kerana xbisa menjadi seorang yang teman yang dikau impikan.. Namun, percayalah kasihku kepadamu xpernah sirna walau pernah ada parut luka yang kau guriskan, kerana aku menyakini disebalik semua ini ada hikmah yang tersembunyi. Maka itu walau aku terhiris pedih, akan ku pendam di dasar hati agar xterkesan pada zahir. Namun, ku harus akui bukan mudah melaksana semua itu. Seringkali segalanya jelas diwajah saat ku rasa beban semakin menekan dipundakku..

Maafkan aku teman, maafkan aku kawan, maafkan aku sahabat...

actually, something had happened hari nie. kdg2 kita sngka kita xwat pape, tp tib2 teman kita menyisih,,,maka renunglh kembali kali terakhir kita bertemunya. Adakah kata2 kita sampai padanya spt yg kita mksud atau rupanya dia menyimpan kata2 itu dihatinya... itulah yang terjadi pada diri nie... sungguh, tidak menyangka dia xdpt menerima wlau telah dijelaskan itu semua adalh gurauan. Sukarnya menafsir hati orang. Namun sekurang2nya ada yang ku pelajari bahawa dirinya terlalu sensitif... Walau pelajaran ini terpaksa ku terima dngan air mata....
Apapun, thanks wat budak2 kelas semua... Saya mampu tersenyum n bgelak tawa dgn jenaka n senda graw korg walau irama di hati sudah xsenada.... sekurang2nya saya taw msih ada yg memahami diri ini... msih ada yang menyayangi diri ini... msih ada yang mengambil bert diri ini...




Itulah keadilanNYA, itulah rahmatNYA, itulah kasih sayangNYA... diduga dgn seorang insan, diberikan 1 kelas sebagai ganti=)





No comments: