Thursday, March 12, 2009

...menyelusuri highway...

Salam...

tanggal 11/3/09, maka pertama kali aku menyelusuri highway menaiki motor... Jika selama nie, hnya di pekn kcil, d kg2,pertama kali naik motor di highway pastinya memberi pengalamn padaku.


Actually, aishah xmenggalakkn utk aku pi.. miza diam jea, tp msti sependpt ngn sha. Entahlh, bila aku telh memberi hrpn kat yg di sana, maka xsmpi hati utk aku memutuskn hrpn. Apatah lg hmpir setahun lbih aku x ke sana.. Huhuhu...



so mlm sblm tue, berapa rmai aku tnyer utk mengetahui arh ke sana. Sblm nie g ngn bas uitm. Mmg x kish pun jalan. Tp bl kne pi sendiri, ha mengagau cari arah.. Dr 'anak sedara', ke org klang n akhirnya Alina Shazleen bsush payah melukiskn peta.. kg halamn katanyer.. N thanks to kawan dia yg bsush payah melengkapkn peta...


So, pg tue escape lab awl.. Dhlh tetiba MR "..." tue baik2 plak. Smpi mnimbulkn tnda tnyer... hahaha=p Aishah dh xlarat menegah.. Maaf Sha Miza, aku da alsn tersendiri. Then, bila cik lina taw.. dia pun trut same menegah.. Smpi dia minta cik shafiq tuk menasihati.. Sorry to say, sy dh wat kptusn. N hati sy x meragui kputusn tue... that's me. i believe with what i feel.. D 1st instinct always true..Amin...


Sbnrnye nk minta tlg sesesorg teman, tp xtaw cmne nk cakap.. last2 ajk cik emy cz dia pun da parent angkt kat situ.. n dia pun stuju.. Apo laie nk pikiaq..then,dh da kwn br minta izin mak nk g(klu g sorg msti sush dpt green light..=))... Perkara wajib yg msti di wat bl nk wat sesuatu... Rstu ibu tue pnting, karang pape blaku, emm..jawab a sendiri. Mak pun mcm caye x caye jer nk lepskn ank dara dia. Bukn xtaw perangai ank dara sorg nie.. berapa kali dh tersungkur, terbabas n eksiden ngn motor=p. Tp segala puji bagiNya yang msih melindungi n mberi ksempatn hidup. So, mak kata "em, g lah.. hati2, jgn nk rempit .".. "lh,bila plak org rempit nie,adik jea yg suka wat cmtue..."( xrempit mak, cme laju jer;monolog hati..)Hati btmbh yakin utk meneruskan niat..


lepas jea solat zuhur, kuar dr surau tgk luar= gerimis .. Ckp kat rum3, em ada org xbg sy g kot sbb tue doakn hujan... hehe=).. Tp sat jer hujn, then sy pun berangkat bsame emy menaiki motor k. safa.. Singgah di Bintang n membeli buah tgn..

Kemudian kembara pun bmula bpndukn lakaran peta.. lbih kurg 40 minit, maka tibalh kami di umah my adopt parent.. sembg2 smpi kul 5.. then, berangkat pulang bsame daun misai kucing( d reason why i go there=p).. Singgah plak kt umah parent emy. Leh plak adik dia kata ktorg nie jual2... isk,isk,isk... xde papepun yg ktorg bw utk dijual.. Solat asar kat situ.. then balik. Wktu tue hujan agk lebat dah.. Tp kne redah gak. 1st sy da kelas mlm tue.. 2nd dh ckp ngn lina, sy kn mncul kat kels. Kata kne kota, tol x? klu x org x caye kat kita..huhu... Dgn tekad yg kuat, akhirnya kami selamat smpi di uitm kembali..



So, sepnjg kembara nie lbih kurg 4 lmpu merah telah dilanggar (nsib baik bkn speed trap,klu x..huhuhu...).. Bkn salah aku, lmpu tue yg suka merah bl aku dh di leps garisn.. xkn nk brek mengejut, karang tergolek aku bsame emy.. abis a aku kne saman jatuhkn ank dara org.. huhu... Then ms nk smpi bkt kerayong, ptunjuk xde. Abis ktorg p kejar sorg mamat nie.. Smpi dia pun tkot nk berenti. Msti dia pk "awat ank dara 2 org nie kjar aku, ensem sgt ke aku??"( xensem pun dia..hahaha)... pernyataan yg teruk. just joke. don' t take serious guys.. Ms blik hmpir skali jatuh motor. sbuah keta tlh mengambil jalan kami... Waa, tawlh dia nek keta, org nek moto jea..=( Pas tue jln balik ke uitm pn men aci x aci smpi tsalh haluan dr wktu pergi.. Huhu.. Is what we call experience...hehe=)

Rasa mcm wat explorace jea.. cr tempt bpndukn peta.. hehe=p Apapun, smuanya selamat... I get d misai kucing.. Abis pokok mak angkt kne trim ngn abg ajis dmi saya..=]

No comments: