Tuesday, June 23, 2009

u-turn story...

Assalammualaikum..



Kali ini, nk cerita tentang pengalaman pergi ke mjlis kahwin 20/6 yg lalu. Sejujurnya saya xmenyangka saya akn pergi ke mjlis tue. 1st =kat johor tue n saya kat s.alam sekarang. 2nd= ongkosnyer. 3rd=kawn xde. Tetapi itulah yang kita katakn keajaiban. Saat kita myedari smua pluang sudh hmpir tertutup, dibukanya jalan lain umtuk kita. "...Kun fayakun...; bl Dia kata jadilah maka jadilah.." Maha suci Engkau Ya ALLAH..

Klu nk diikutkan, sy dh rasa xmungkin saya akn g tp sy mengharap keajaibn dan segala puji bagiNya kerana mengabulkn permintaan hambanya.



Actually, mjlis tue ialah mjlis perkahwinn roomate sy ms sem 1 n d pengntin lelaki is my senior a.k.a commnder sy. Ms kat tmpat kwn saya, sy xdpt g cz my sis engage so i have to go at d pihk lelaki plak. Umah dia kat pontian.



Nak dipendekkn citer, kul 8 lbey mlm ari kamis, dayat soal saya nk g x. Dia kata nek keta ngn komndr helmi. Seriously, saye dh wat muke tnde tnye.. Ape xnyer, saya bknlh knal sgt ngn kmdr helmi nie, dh tue dia kate knvoi ngn dak2 len. Maknenyer adalh= sy kne cmpur gak ngn diorg. Pas tue, dayat tlong a msg tnyer. Saye dh bagi syart, klu ada gurlz len slaen dr sy, br sy p even sy memang nk p mjlis nie..

huhu... N kmndr helmi bnrkn saya bw emy. So, oklah..



Sabtu pagi- bersiap untuk g. Bertolak kul 9 pagi dr uitm. Budak2 yg nek motor dh btolk pas subuh. Well, rupenyer ain runsah pn ade. So, mknenyer 3 gurlz.. N si Quzairov pn nek keta. jd dpn tue dh sure2 a si quzairov n si helmi. Amik emy kat komuter subang. Dia bw ank sedara dia so, gurl 4 orglh kt blakng tue.



Perjalnn dimulakn ke Johor. Kitaorg bertemu ngn dak2 knvoi motor di tol simpang renggam. lbeh kurg kul 12 tengah hari. Ada 6 motor semuanyer. Fairuz, Kuzen, Farhan, Rafail(ntah btol ke x saya eja), Kahar n Jepun (sorilh, xtaw name sbnr dia).. Pas tue bsme2 a kitaorg g ke sne. Berdasarkn pelan kt belakang kad, so mengagau mencari arah. U-turn pertama semasa kat dpn klinik. Diorg bincg2( diorg refer kpd lelaki2 tue smua), then kne u-turn. U-turn kdua, salah msuk arh ms kat Pt Madirono. U-turn sterusnye dh xingt kat ne.. Rasanyer yg kat tol sedenak tue.. Yang pasti, setiap kali diorg bkumpul, kitaorg duk jer dlm keta(kitaorg merefer kat gurlz). xkuar pun dari kereta. Last2 skali, diorg tnye pak guard. Leh plak pak guard tue kate: " em, tue a pakcik dh nmpk korg tersalah jalan td."
wah, pakcik nie leh psikik org kot..haha=p Just kidding uncle...

Akhirnya, smpilh kitaorg kt umah pengntin around kul 1 lbey...
" dptlah trun keta akhirnya, yeezzzzzzzzzzzzaaaa"
Itulh d 1st thing yg sy rasakn. Bayangkn dari td nek keta xtrun2. Em, lbeh kurg 5 jam gak lh..haha.. Nak wat cmne, rmai sgt hero bbnding heroin.huhu...
Pas tu, kita org pn mkn. Pas mkn, gurlz yg diketuai saye tlh g ke umah yg diorg(pengntin) bsiap. Nak wat cmne, saye kn kwn pengntin. hehe=p
Alamk, muke deq lah bl disolek..hehe...(no comment)
Then, kitaorg bjln ikut rmbongn pengntin. Ececeh.. mcm kitaorg plak nk kawen.. huhu...
Sy kne jaga dalia wktu tue. Erm, anak kak Faizah. Dalia NUrfirdina@ bunga.. hehe..
Kitaorg btolak blik lbeh kurg kul 3 selps amik gmbr ngn pengntin. kahar smpt nyanyikn lagu utk pengntin. Xingt tjuk dia.~~
On d way blik, diorg singgah kar air itam. Aduyai, kt sinie diorg p.monolog seorang aku yg jd merupakn pnduduk di situ. Msti mak gelak klu aku citer diorg bw jln2 kt ayer itam. haha=}.
then, kitaorg jln blik. 3 kali berhenti utk mrk yg nek moto isi minyak.. kat pagoh, ayer keroh n serembn.
Motor rafael korg angin while motor fairuz bocor. Em, tuelah antara citer yg berlaku. oleh krn knvoi bsme2, ktorg smpi s.alm kul 11 lbey mlm..
Segala sengal bdn n otot dh mule terasa.. huhu..
~~~katil oh katil, i need u..haha~~~
Apapun, selamat pengantin baru wat deq lah a.ka. nurul fadhillah n cik hafiz.. moga berbahagia hingga ke akhir hayat. Amin...
p/s: dira menjadi penghibur kat kitaorg.. Haha.. Jwpn dia selalu menyebabkn aku terpikir betapa mcabar yea nk mendidik kanak2 zmn skrg. i think aku xlh seadvance dia dlu utk bkate cmtue. Atau sng kate aku xtaw pn bnda tue smua. Bl aku dh besr, msuk sekolh menengah br aku taw kot...hehe=p
lg 1, kitaorg sruh dira pnggil siswa2 tue ATOK...hehe.. sori guys, graw2 jea~~~=)

No comments: