Monday, October 12, 2009

kerna saya sayang kamu~~

Assalammualaikum..

Hari ini saya tarikn jari juga di sini even saya rasa ada kerja lain tuk dilakukan..
Test yg bersususn, final projek, rumh terbuka, final, assignment n etc...
Tapi kerana saya tertarik dgn tjuk br dr kwn sy..'ya, mungkin kita dah di tahun akhir...', sy tulis jua di sini..

Kekecewaan yg dia rasakan melihat sahabat2 dia kecundang dengan ujian perasaan.. ujian hati.. Ya, saya juga bukan cukup kuat menangkis dugaan hati. saya jua bukn manusia yg baik... Tapi xsalah kita mengingatkan teman2 kita yang seakan2 terlupa akan hakikat dirinya.
Teringat pada sebuah hadis

Sesiapa di kalangan kamu yang melihat kemungkaran maka hendaklah dia ubah dengan tangannya, sekiranya tidak mampu maka dengan lidahnya, sekiranya tidak mampu maka dengan hatinya. Itu adalah selemah-lemah iman.


-- HR. Muslim
 
Dan mungkin itulah yang mampu kami lakukan. Mendoakannya untuk kembali ke firah diri.. Xsalah mempunyai rasa cinta kerana setiap insan telah dikurniakan rasa itu. yang salah kita terlalu memuja cinta sampai terlupa siapa yang memberi kita rasa cinta itu.. Seharusnya rasa cinta yang kita miliki menyebabkn kita lebih mencintaiNya kerana Dia yang beri kita rasa itu..
 
Buat sahabat2, kami bukan membenci kamu atau mahu memalukan kamu, tapi kami sayangkan kamu.. kerna itu kami masih lagi mengambil tahu pasal kalian.. kerana itu kami mengingatkan kalian.. kerna sahabat yang baik adalah mereka yang mahu bukan sahaja memuji kebaikkan sahabatnya malah mengingatkan saat mereka terlupa..


 

“Ya Allah ya Tuhan kami, janganlah Engkau condongkan hati kami kepada kesesatan setelah Engkau memberi petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kami rahmat dari sisi-Mu, Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi” (Ali-Imran: 8)
 
Sekian~~
 
p/s: syukran pada seorang teman yang sudi memberi komen ttg blog ini.. walau kamu tidak mempunyai blog sendiri, kamu sudi jua melihat blog saya.. saya sayang kamu.. tidak sabar untuk ketemu kamu~`('',)

2 comments:

Cik Sopi said...

Huhu...
best tajuk caca..
kerna sy syg kamu.. btul2
kalo kita tk syg dia, kita tkkan tegur dia kan..
emm..
hope mereka2 itu berubah.. menegur diri sendiri juga..

lightnur said...

Amin..
kita doakan yg terbaik untuk semua..=)