Friday, October 23, 2009

Sinar ukhwah lebaran kompeni E..

Assalammualaikum...

Kali ini kembara perjalannan hidup singgah sebentar di sambutan hari raya kompeni. Sambutan pada 10/10/2009 di dewan makan teratai. Saya mula turun membantu bermula jam 12 tengah hari.. Even, mungkin tak sebanding adik-adik yang telah bekerja keras demi menjalankan tugas mengikut tanggungjawab masing2.. Maaf wahai dinda2 ku sayang, kekandamu ini mempunyai tanggungjawab yang lebih memerlukan untuk diselesaikan, maka kerna itu diriku tidak dapat membantu pergerakan pada awalnya.

jam 12 tengah hari.
lokasi: tepi koperasi (berhampiran longkang)
aktiviti-- membasuh ayam
kekuatan-- bermula dengan 3, di tengah 4 , berakhir dengan 1

jam 2.00 petang
lokasi-- bilik aliya
aktiviti--perap ayam tuk bbq
kekuatan--around 7 orang...

Semua tak pernah wat bbq bahagian handle rempah ratus. menggunakan logik akal n kata hati masing2, maka rempah dimasukkan. even dapat resepi dari pengarah program, tak diikuti sepenuhnya. Tukang adun merupakan senior2 yang baik hati.. haha.. perasan nyer.(sayalh tue=p).. bersama akmal..

Then, selepas asar, bakar ayam=BBQ.. Masa nie dpt taw ade masalh mengenai xde lg senduk..Atoi, mana nak cekaw dalam masa sat. Cntct sne sini nk cr, then idea comes to borrow from kmpeni j yg wat mjlis petang tue. Sayangnya, depa pinjm catering n catering akn ambil selepas mjlis.. N d hero comes..Thank Rawi.=))
'nie, pe masalahnya lagi."
"nie senduk2 xde.. cmne nk amek mknn kat buffer"
"itu jea, small matter. dah selesai.."
"???? umah dekat sinie ke??"
"pinjam DC"
Dan saya pun terpana, akhirnya menganggukkan kepala. Sememangnya lelaki  punya kelebihan pada sifat tenangnya.
Dan menjelang 6 petang, sy sibuk ngn teknikal pnyer barang. Sy pasang LCD, mikrofone.. seriesly, i don know about that. thanks Hafiz yg bsush payah membantu. Tanpa anda, saya pasti mengagau seorang diri di situ..

Dan malam pun menjelang..
Majlis berjaln walau ade rasa kebosann sedikit.. Sesuatu yang xdijangka.. Can u imagine that I been in front of others to be the finalist of d queen of night.. Ya, satu penghargaan utk saya may be..  Just wanna look me in front of them. junior2 yg nakal..Bila diorg suruh berjalan cam peragawati..Dgn segera saya membuat peragaan berdua.. Bersama wawa, junior saya yg turut tercalon..i always have other plan dear.. haha.. so, maaflah pada sesape yang merasakan berjaya wat saya jadi model mlm tue..haha=]] .. anyway, terima kasih kerana memberi peluang saya tercalon sebagai model.. haha.. saya taw saya xlayak untuk menjadi model..


p/s-- wat seseorang yang saya xtegur langsung. maaf saya bukan membenci.. tapi saya mahu kamu sedar dari kesilapan kamu.. Jawatan itu satu amanah.. bukan sekadar nama...Ia akan dipersoalkan.. saya sedar kamu tahu saya melarikan diri dari kamu.. saya tahu kamu sedar sikap saya itu. Dan akhirnya kamu mengalah..mencari alsan untuk berkata-kata ngn saya..hehe(smtimes we need gives person a lesson)=]]

No comments: