Monday, July 19, 2010

Tetamu tak dijangka~~~

Assalammualaikum..

Moga segalanya baik-baik sahaja..Hari ini saya ingin bercerita mengenai tetamu yang tak terjangka sampai dirumah saya.. Siapa menyangka, siapa menduga, tetamu rumah saya pada 28 Jun 2010 ialah Prof Madya Dr Zainal samicho, Nadya Hajar n Siti Roha serta Kad Nad, Sorg boyz, n pemndu van UiTm.. Seriesly sgt terkejut  dengan pertemuan yang xdiduga itu..

Mereka sebenarnya sedang mencari maklumat utk projek mereka dan ia berkaitan nanas. Tak sangka kerana itu mereka sampai di rumah saya. Kisahnya begini, tengah hari itu ayah saya mnedapat panggiln telefon yg mengatakan ada pelajar sedang jalankn kajian dan ingin bertemu ayah saya. Maka saya yang masih berada dirumah, mengemskn umah sekadarnya sahaja sebelum berangkat keluar. Actually esk tue sy ada interview ke2 di Melaka. Maka arakian siap sahaja mengemas, say bersiap utknkeluar ke CC.

So, dpt duk dlm 15 minit di CC, pnggiln tepon dr umah sy terima. Mak sy call utk memberitahu yg dtg umah adalh kwn2 saya merngkap dr U saya.. Then, Nana pn anto msg diikuti Kak Roha,.. maka berangkatlah saya menuju ke rumah even apa yang saya cari xdapat pape.. memuliakn tetamu jauh lg penting kowt yg sy fikir wktu tue..
Sesampai di halamn umah, dr jauh sy sudh melihat Prof berdiri di tingkap.. waaaaaaaaaaaaa, surprised.. hehe. So, smpat a berbual sekejap. then temnkn diorg melihat2 tapak tanamn nanas di kwsn saya. Bukn kbun saya a tapi sbb kebun kami di kg sebelah.. Antara rasa gembira dan malu melihat mereka berada di kampung halamn saya..

 Mendengar kisah saya dari ayah yang menceritakan kepada mereka menyebabkan saya hanya tersenyum simpul. Saya anak petani.. Selama ini saya dibesarkn dengan keringat n tulang 4 kerat ayah saya.. Maka itu waktu cuti saya xsegan utk turun sma ke kebun walaupn terpaksa membakar kulit namun disitulah saya belajar erti kesusahan mencari duit untuk meneruskan kehidupan. Even buknlh saya banyak menolongnya, kdgkala saya hnya dapat membantu sedikit sahaja. Ya, apalah ada pada tenaga seorang perempuan seperti saya utk melakukn kerja keras.. Namun, skurg2nya saya mengerti keperitan inilah yang menjadikn saya seperti ini..

Apapun, setelh meninjau2 lokasi, maka berangkatlah pulang mereka semua.. Anyway, thanks for coming to my hometown yg jauh ceruk sane... Hehe.. Wishing all of u d best in research~~~

1 comment:

Scorpio Warrior said...

alhamdulillah..
dengan tulang 4 kerat ayah awak, awak berjaya seperti sekarang dear..
jangan sesekali lupa jasanya yang tidak ternilai itu..
doa saya semoga awak berjaya dan membahagiakan ibu bapa awak dunia dan akhirat..
amin..