Saturday, November 13, 2010

ku mahu tapi bukan mudah~~

Assalammualaikum...

Setelah kian lama, pujukan, nasihat, dorongan n sokongan dari semua, sy cuba bangun dari kegagalan lepas. Sukar untuk mengakui saya tewas...tapi saya harus terima. Ini langkah pertama saya berdepan dengan kisah begini. Saya xmahu ungkit lagi kisah itu sebab saya sendiri tidak sempurna.

Rasulullah s.a.w bersabda yg brmaksud:


'SESIAPA YG MENGHINA SSEORANG KRNA DOSA YG PRNH DLAKUKANNYA, MAKA IA TIDAK AKN MATI SBLM MLAKUKAN DOSA TERSEBUT." (riwayat al-tarmizi)

Hadis ini menyebabkan saya tersedar.. ya ALLAh, khilafnya saya dalam mencari kebenaran... Mungkin saya sudah jauh dari landasan yg sepatutnya.. Mungkin saya teraniaya tapi saya tak seharusnya menyalahkan dia lagi.

Sekarang nie saya sedang memujuk diri untuk berlapang dada...saya sedang memujuk diri untuk memaafkan mereka seikhlasnya.. Ya, saya sedang melatihkan diri saya...

Apa yang saya tahu, saya belum tentu dapat melepaskan seandainya saya stay disana.. Kerana saya tidak kuat melihat gelak tawa mereka.. Saya tidak kuat melihat senyum sinis mereka...Kerana itu saya ingin pergi jauh dari sana....

"Ya ALLAH, ku mohon kepadaMU..tunjukkanlah saya jalan yg seharusnya saya ambil.Ya Rahman, saya lemah untuk berhadapan dengan mereka.  Saya khuatir saya tak mampu bertahan, makanya itu saya memohon agar diluaskan, dipermudahkan rezeki saya ditempat lain.. Ya LATIFF, Engkau lebih mengetahui akan keadaan sebenarnya diriku, Engkau lebih mengetahui yang nyata dan tersembunyi..Engkau lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambaMu, maka golongkanlah saya dalam golongan hamba yg redha dengan apa jua ketentuanMu...
Ya Razak, ku mohon untuk beralih arah dari tempat sekarang. Bukan kerana saya takut atau saya lari dari takdirMU, namun saya mengharap yang lebih baik dalam menjaga hubunganku dengan MU.. Ya ALLAH, kuserahkan segalanya kepadaMu.. Redhakanlah diriku dan lapangkan dadaku menerima ketentuanMu.. AMIn~~