Tuesday, February 22, 2011

Masih ada???

Assalammualaikum....

Kali nie mahu menari tinta tentang tempat baru...  So far okaylah... Tapi kalau boleh nak cari tempat baru..hehehe=pp

Orang dengki?? no komen...
Bayangkan kalau punch card saya setiap hujung bulan jea hilang... tiap kali nak kire gaji jer hilang... korang tak rasa pelik ker..
Sampai abang yg sayang saya.(statement xleh blah), pun pelik..hahaha=p
Ayat dier, "orang lain keje bertahun-tahun, tak pernah hilang... Ko keje xsampai setahun, dh 5-6 kali hilang..."
"abang nie, mana saya taw,,, dah saye dtg xde... Bukan salah saya.. Saya pun xnak ilangkn lh.. Saya ingt lh, saya letak kt mane..."
dan dia hanya yersengih penuh makna... saje jer nak buli saya,,,
alamak, lari dari pointlah...
sebenarnya, saya nak cerita tentang nie...
Tadi ada sorang nie, partner keje kat tempat barulah..
saya tanye macam nie,
"S..., esok keje?"
"kejelah.. Kitaorg memang keje...bla,bla,bla...."
Then, dia sambung lagi yang diorang memang keje pun selama nie... Eh, apekah...Adakah dia ingat ak nie nk sangat ke keje waktu PH...nak sangat keje lebih2 masa..
Tolonglah... ak cume nak cari rezki yang halal.. Bukan senang nak senang... Bukn susah nak susah....
Ak rase memang dugaan ak dalam hal kerja nie memang besar....
Dan memang ada hikmahnya... Cuma susah untuk ak bertahan kadangkala...
sangat susah!!!
Tapi ak sangat yakin 1 perkara, ALLAH tak jadikan sesuatu sia-sia..
Even ak sakit, aku percaya, DIA dah sediakan hikmahNYA... ak cuma perlu menerima dengan terbuka..
Bohonglah, kalau aku tak mengeluh, tak sedih.. Tue bermakna aku manusia biasa kn.. ada hati n perasaan...
huhu..
Anyway, ak dh sgt bersemngat nak g nie.. Kalau korang ada keje kosong, leh a gtaw ak.. hehehe=pp

1 comment:

Nur Azhani Amdan said...

cahaya...tempat aku QA mmg sentiasa kosong.. ada gak aku usulkan some resume org2 yg mintak tlg...tp manager poyos giler dia xlyn yg experience xsmpai setaun..huhu.. akibatnye sume org menanggung keje yg kalah gunung everest..aku dah bape kali menyuarakan kat hosmet aku nak benti je...huhu..tapi cahaya.. bila pikir2,.. Allah bagi ujian ini kat kita, sebab kita MAMPU untuk hadapi. Kat org lain, mungkin lain pula ujiannya.. Selagi boleh sabar, teruskan bsabar..n bila ada peluang lebih baik..jangan lepaskan! chaiyok!