Monday, March 7, 2011

tentang abang~~~

Assalammualaikum....

Alhamdulillah, dah masuk bulan ke 4 saya di department baru... Means dah hampir sama bulan di department lama.. Eh, lebih sikit kot.. Kental jugak jiwa saya nie..Haha.. Berkali-kali nak lari, tak lari gak.. Macam ade jodoh jer kat situ.. Maksud saya dengan kerja di sana..Bkn individu k. Tapi kalau gn individu, xtawlah pulak.. Sebab xterpikir ke situ..hurm~~

Kali nie nak tulis entry tentang abang yang saya selalu cerita.. Dia atas saya wat masa nie.. Sbb akn datang saya nak jadi atas dia,. Hehehe=pp InsyaALLAH..(^_^)
Sepanjang saya di department baru, dialah yang banyak menolong saya. Sampai saya rasa if dia pergi tinggalkan saya atau dia dah xback up saya lagi, saya akan pergi.. Apatah lagi sorang lagi back up saya akan tinggalkan saya jumaat nie.. Huhuhu..

1/3/11, abang berjaya wat saya senyum n bersemangat semula... Saya sangat down hari nie.. Entahlah kenapa dan mengapa... May be saye sdih sgt.. Nak cuba hepikn diri pun xleh.. smpai menngis saya dibuatnya..haha... Malunyer..
"ko nie menyanyi sbb gmbira ke sdih.."
"gembire bang, gmbire...."smbil air mata kuar..hahaha=p
Then, dia pujuk saya,motivate balik saya dengan kisah dia.. Segan giler waktu nie sbb tak berjaya kawal emosi...

2/3/11
hari nie mood dia agak x baik waktu pagi.. May b, saya ada wat salah a smpai dia kne tegur..
Saya rase saya tahu!!
Tapi sebelum balik, dia dah okay...Haha..
I know why,, but I dont want to share about this...

4/3/11
hari last back up lg sorg..
gduh ngn abang... asik cr psal jer,,dhlh tgh sdey sbb nak kena tinggal..
bile bengang, trus cakap, nnt saya anto resign cam dia...
"ha, tue lh ko.. skit2 resign.. skit2 resign..."
Mulalah, dia marah2 n kutuk saya..
Apaun saya tahu niatnya, dia mahu saya berhenti cakap pasal resign..
last ayt dia,
"sepatutnya orang mcm korang nie xyah berhenti.."
full stop.. dia diam sahaja..
ayat ditujukan pada saya n back up yg last day..huhu

5/3/11

Hari nie saya tak bawa topi g keje..(sarung kepala)
masuk2 tempat keje, try pinjam akak2 nyer punyer..
Diorang pun tak bawa...
dengan muka kesian, cakap kat abang nak balik umah..dengan tangan memegang kepala, menunjukkan ketidak bawaan topi......
so, wuts appen, dia pinjamkan topi dia... hahaha...
Keadaan line dah ok, g meja depan.. Abang menggeleng kepala sambil berkata',macam mana lah ko leh tinggal topi...'saya tersengih jaa...
Petang, selepas berdebat lagi.. Saya pergi terus tempat lain..
thats my way...haha=p Konon2 majuk a kan.. Sebenarnya wat keje len.. Sbb nyer malas nk amek ati tang bende remeh nie.. Apatah lagi, sy rase dia dah banyak tolong sy.. sy sangat menghargainya~~
Dtg2 lagi, cakap2 lagi then saya diam jer..
Pas tue dia cakap, "cahaya, kalau ko marah ngan aku ko luahkan.,. Ko jgn pendam jer..."
Nie mesti kes tengok aksi ak mse tgk pekerja wat slah..Ak diam jer, tapi muke berubah...huhuhu...

Banyak lagi kisah saya dengan dia.. saya menulis kisah ini, supaya saya tak lupa akan apa yang dia buat untuk saya... Saya menulis tentang ini kerana saya mahu simpan kenangan ini sebagai panduan saya akan datang....  sayugia diingatkan, dia seorang suami, malah dia seorang bapa.. Tolong jangan salah faham tentang hubungan saya dan dia.. Dia menjaga saya atas dasar kami umat islam.. Dia menjaga saya seperti abang menjaga adiknya... Dia menunjukkan saya atas dasar kami 1 bangsa.. Dia ingin jadikan saya kuat.. Dia mahukan saya tabah berdepan dugaan... Dia mahu saya matang dalam membuat keputusan...

Buat Abang tersebut,
terima kasih kerana bersabar menahan karenah saya yang tak matang macam usia...
yang tak jemu memberi semangat dan dorongan..
yang menghulurkan tangan saat saya jatuh,,,
yang memberi tanpa perlu dipinta,
yang mengalah bila melihat kesuraman pada wajah saya...
yang memerli untuk tujuan membina.
yang mengkritik utk menjadikan saya kuat,
yang marah untuk menabahkan saya,
yang berlembut untuk mengatasi ketegangan saya...
yang sanggup mendengar apa jua saya cerita
walau yang saya dpat bidasan hebat..
supaya saya lebih ampuh...
lebih tabah, lebih memahami kehidupan sebenar,

saat saya rapuh di sana,
tanpa jemu memanggil semngat saya pulang.
saat saya rasa keadaan sudah terlalu menekan
tanpa putus asa menyeru dasar perjuangan hidup..
saat sata kebuntuan,
tanpa minta, kau berikan panduan,
Katamu, Anggaplah semua ini dugaan...
Kalau mereka fikir begitu, kau buktikan sebaliknya....

Terima kasih abang...

May b, 1 day abang akan baca post nie... Anggaplah entry nie sebagai penghargaan saya untuk abang.. Kalau waktu nie, saya dah berhijrah tempat lain, anggaplah entry nie coretan seorang budak kecik yang baru mengenali kenyataan hidup..
Andai waktu nie, saya telah tiada anggaplah ini bingkisan terakhir wat  abang...
Saya sangat menghargainya~~

Lately, bila saya cakap pasal plan future, abang mesti kata, kalau panjang umur cahaya~~
Abang buat saya risau~~~~Ya ALLAH, tolong lindungi dia dan keluarganya.. Murahkan rezekinya...
Amin..^_^

No comments: