Thursday, April 21, 2011

arah yang hilang~~~

Assalammualaikum....


Smiley~~

Firstly, aku nak kata blogger nie dah jadi macam diari aku plak... hahaha.. Giler kn?? diari bg orang baca... (^_~).....Malaslah nk pikir ape orang kate, even ak memang pk pun.. Hakikatnya, aku nak tulis supaya aku xlupa.. Nie sebagai ingatan untuk aku n may be tuk korang yang membaca leh learn sesuatu... I wish it lh...=))


Hari nie ak sedih sangat...Sedih sebab seolah aku nie macam xtahu nak wat kerja... Nie semua angkara abang MC 2 ari.. Xde orang wat keje die.. Tue yg smpai ak skali kena...Oklah, kn aku pnh kata skrg sistem dh berubah.. Kilang pun dah jalan 24 jam...So, tadi ada orang kata kat aku, nape aku tak buat rekod yang selalu abang tue buat..1stly ak nk kte sbb ak xtahu...2nd, aku ada kerja sndiri kat belakang... Tiada kesempatan mase nak buat.. Even tuk dinner pun ak xkeluar makan...Tp ak diam jer... Sebab ak sgt yakin mereka ingat ak xde kerja sgt kat belakang.... Last2 ak g belakang menangis... Ak rs mcm loser plak... Tue bukan tugas ak.. Dlu ak pnh nk wat, kne marah.. From that time, ak xpnh amek taw.. then, bl ak kne marah gak tadi sbb ak xwat rekod tuk 2 ari abang mc, ak rase mcm diorang nie suke buli ak...... Ya ALLAH, terlalu besar dosaku,kerana itu ak diuji sebegini.. untuk mengingatkan aku padaMU...

Then, orang ofis pulak tekan ttg tue ini... Aku dah rasa tekann yg HYPER duper menghempap kepala... Mujurlah ak still ingat pada kalam DIA... pada note2 yang ak br blogwalking... semua nie ujian... sabar...=) Aku xtahulah FM nampak x mata aku merah... Yg sure ade sorang makcik tue nampak... Leh tanyer lagi," selesema ke cahaya, ker nangis??""erk, cuci mata kak...""sabarlah cahaya..."  "=)"



thank you ALLAH

' yang hilang bukan harga diri.. harga diri tetap milik kamu... yang ada hanya perasaan ego...' ayat nie lh yang menyebabkan ak bertahan .. Sebab ak tahu semua nie ada sebabnya... YEa, ak terluka tapi apalah sangat luka perasaan ini berbanding dengan insan2 lain yang diuji lebih hebat.. Ujian aku hanya sekadar cebisan kecil berbanding mereka...

Ya ALLAH, ampuni dosaku yang terlalu lemah berdepan ujianMu.. YA ALLAH, tidak sekali2 aku ingin melawan takdirMu ataupun mahu mempersoalkan semua ini... Tangisan ku hanya untuk meluahkan yang ku rasa kerana aku insan lemah... ya ALLAH, jika cara diriku silap dalam menerima ujianMu, tunjukkanlah aku cara yang sebenarnya.. Kerana aku insan yang terlalu kerdil untuk memahami semua ilmuMU...

P/s: Dalam sedih2 tue, malamnya ms FM panggil tuk wat sesuatu.. Ak pun ikut dia dr belakang sambil g menari2 belakang dia... Sekali dia g toleh belakang, terus ak terkaku... Tapi ak rae dia nampak...hahahahahahaha.. ***blushing***



No comments: