Friday, May 13, 2011

Karangan ini untuk Kau A..






terpaksa gak aku pujuk untuk minta maaf... huh..lelaki sensitif...



Assalammualaikum

Aku tulis karangan nie sebab dia xnak dengar penjelasan aku...

Hari nie aku masuk kerja pukul 7pm setelah semalam aku masuk pukul 10pm… Macam sesuka aku masuk… Tapi sebenarnya badan aku tak mampu menerima system pertukaran pola tidur..hehe=p
So, point aku nak cerita ialah AKU TAK MARAH KAU… Even aku tahu kau tak tahu aku ada blog.. Even aku sure yang kau pun tak nak dengar dah kisah sebenar.. Aku nak cerita gak.. Sebab tue aku tulis kat blog sebab aku harap one day kau dapat tahu kisah kenapa aku marah2...

(series, aku sedih sebab kau tak maafkan aku.. nak nangis dah nie.. tapi for what aku nangis if kau tetap dengan ego kau,.. haish, SILENT IS BEST ANSWER NOW..)


Masa kau datang tadi, aku macam malas dah nak tahu kes.. Aku fed-up sebab nanti aku yang kena jawab bagi pihak mereka.. Orang senang jea kata, dah tue tugas aku sebagai bos diorang.. Tapi betul ke aku bos diorang??? Korang yakin ke aku yang patut dipertanggungjawabkan??? Even memang betul pun, korang fikir aku nie tiada perasaan ke???

Hari2 pergi kerja aku fikir apa yang akan aku dipertanggungjawabkan bagi pihak mereka… Sekarang aku pergi kerja pun TIADA HATI.. Agak kejam cakap macam tue, tapi tue lah hakikatnya..Aku dah bosan kena maki, kena marah, kena kutuk dengan orang.. Nie bukan persekitaran kerja yang aku harapkan.. Hakikatnya, inilah reality sekarang.. Selama nie, aku berada di persekitaran agak selamat even tak sebaik mana.. tapi sekarang aku berada di persekitaran yang mencabar jati diri, pengetahuan, prinsip hidup n etc… Macam hiperbola sangat… hehe=p

Back to point, okay, aku admit aku memang salah sebab aku marah kau.. Tapi sebenarnya aku tak marah kau pun.. Kalau kau rasa dengan cara hempas fail, aku marah kau, fine!! Aku minta maaf okay,,(kali keberapa aku mintak maaf daa… )
Jap2, aku nak salin ayat ko kat kertas movement nie

“ tolong wat kerja dengan teliti kalau kau tak nak aku datang sne k!!

Giler marah kau dengan perbuatan aku.. Aku pujuk pun xlayan.. haish, aku memang failed pujuk kaum berlawanan + aku nie memang malas nk berlembut ngan kaum berlawanan..hahaha=p


Dah macam berbelit2 cerita aku.. Okay2, pas ko punye fail kena hempas ngan aku.. Sebenarnya camnie, aku rasa macam dah bengang dah… Kenapa buat silap lagi macam nie.. So, point aku hempas fail tue xde kena mengena ngan kau.. Tapi kau memang terasa gile sebab ko ingat aku marah kau.. huhu… Then, bila M datang aku cepat2 suruh kau balik.. Sorry, aku bukan halau kau.. Tapi aku malas nak tengok action dia yang konon2 bersalah tapi hakikatnya akan ulang juga kesilapan sama.. To be honest, sejak aku kena tipu dengan dia sekali untuk sesuatu, aku terus tak pernah percaya dia.. Sebab tue aku nak jauhkan diri dari M.. Tapi sebab M pekerja bawahan aku, mana boleh aku suka2 hantar dia tempat lain.. huhu.. Series aku memang tak suka PENIPU!!! Sekali aku kena tipu, aku akan ingat sampai bila2…
aku yang suka hiperbolakan pandangan...
Jadi untuk pengetahuan kau yang mendinginkan diri pada aku,  dan tak nak maafkan aku.. Cuba kau lihat dari perspektif  berbeza dengan apa yang kau pandang sekarang. If kalau aku memang tak suka kau datang, untuk apa aku bersusah datang sana balik. If aku sengaja nak tunjuk kuasa, kenapa aku x ignore jea kau datang… if aku memang ego, buat apa aku tunggu kau lama2 tadi just nak minta maaf kat kau!!!If aku memang pentingkan diri, kenapa aku susah2 nak tulis semua nie…!!

The fact is AKU TAK MARAH KAU lh !!! Aku marah pekerja aku yang selalu wat aku tertekan!! Aku marah dengan diri aku sebab tak mampu backup diri sendiri… Aku rasa bengang sebab ada orang macam bagus. Cuba selesaikan maslah sendiri konon tak nak susahkan aku.. The fact is aku perlu tahu setiap perubahan n setiap peristiwa yang berlaku sebab aku yang jaga mereka.. Aku yang akan menjawab untuk mereka.. Tapi mereka sesuka ati anggap aku tak wujud dalam hidup mereka...

Okey, sekian untuk makluman pihak yang tengah marah aku….

p/s : aku sedih sebab kau wat aku macam nie even aku dah mintak maaf.....*_*
So en A, aku harap kau terbaca nie one day.. Dengan kes ini, aku rasa semakin tinggi impian aku tinggalkan tempat sekarang...Aku dah malas nak berdepan dengan karenah orang2 macam mereka n menyebabkan aku akan lukakan orang2 macam kau...
 

3 comments:

Blog User said...

Sabarlah ye..
Mana tahu tetibe A tu terbukak blog ni :)

pembaca setia said...

mungkin en.A perlukan masa tuk pujuk hati sendiri ke. hehe. mane la tau kn ade stengah org mmg xmakan pujukan org laen. so yg try memujuk tu, cube kasi masa kat die. buat kak aya, semoga terus kuat dlm menempuh alam pekerjaan. i know u can handle it.

lightnur said...

rafidah--- kalau dia tetibe terbace skrg, sy anto surt resign..hehe=pp


PEMBACA SETIA---entahlah Angah, saya pun xtahu.. Kenapa dia sgt berkecil ati mlm tue.. Dhlh bukn suami, pakwe pon bukn.. Germ sy tetibe dia mrh...Awk mcm xtahu, sy nie mmg sgt keras ngn laki.. Nk ckp bebaik ngn laki leh dikire...hahaha=p En A yg senget!!!huhuhu