Friday, September 30, 2011

i can through it again~~ i believed


Assalammualaikum....

Ketika tarian pena ini menari ku rasa bagai satu gempa bumi sedang ku alami seperti mana saya dengar di Kundasang berlaku gempa bumi pagi tadi berskala kecil 2.9 ritcher diberitahu oleh partner kerja saya...

Pada yang setia membaca blog ini pasti teringat 'hadiah' yang saya terima di hari lahir...Dan saya berdoa moga Allah tunjukkan saya satu perkara yang boleh menguatkan langkah saya melepaskan dia.
Dan saya dapat hari nie..
"Ya ALLAH, maafkan aku kerana tak bisa menahan air mata ini dari tumpah...Maafkan aku kerana membiar dugaan ini menyedihkan aku.....
Ya ALLAH, betapa besarnya rahmatMu, tidak pernah sekali Engkau membiarkan aku terus berharap lagi pada seseorang setelah perkhabaran mengenai dia ku terima...
Ya ALLAH, jadikanlah aku tabah menghadapi dugaan ini.... Moga ujian ini menambah rasa kecintaanku dan kehambaanku padaMu....."
Ini bukan yang pertama seseorang pergi dari hidup saya... Malah saya harus bersyukur kerana DIA memakbulkan doa saya... Ya ALLAH, terima kasih ya Allah... segala puji bagiMu yang mengabulkan doaku walau pahit untuk saya terima semua... Namun keyakinan saya tak pernah goyah.. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahNYa.. saya sangat yakin tentang itu...

Saya dah nampak buah hati pengarang jantung En A... okay, full stop... saya sedang bersedih walaupun saya gembira doa saya dimakbulkan....Kisah ini seakan kisah yang dulu... Tuhan, jangan biarkan aku lemah kerana ujian ini....~~~

"

2 comments:

Scorpio Warrior said...

cahaya, seorang yg penuh kisah tersirat

siapakah en. A? hurm, sabar ye dear. insyaAllah ada lagi yg lebih baik untuk awak.

lightnur said...

dia seseorang yg singgah sebentar utk mewarnakan hidup saya~~
thanks dear... amin... moga saya mampu lalui lagi~~