Monday, October 3, 2011

2 months already~~

assalammualaikum....

Hari nie genap 2 bulan aku kerja kat tempat baru nie.. Genap 2 bulan 8 hari aku officially tinggalkan my first lover (tempat kerja pertama okay, not kekasih hati)... So, far aku akui aku masih ingat tempat pertama aku even kat situe aku banyak makan hati... Sebab aku bukan jenis mudah lupakan semua even aku cakap aku dah lupa... Mestilah, takkan aku nak merisaukan mereka yang concern ngan aku.. Ingat kisah lama, wat per kn???ahahaha~~

Meh a citer tempat baru... Kat tempat baru nie, aku lebih multi-tasking lagi... Erm, sme kot mcm tempat lme... Tapi may be dalam department berbeza... Dulu bahagian production.. Skrg bhgn Quality... So, mmg totally mula dari bawah... Then totally kena berfikir selalu... ahaha.. Tekanan tue...

Partner aku orang sarawak... Chinese okay... Beza aku ngan dier macam ... hurm, xtaw nk describe mcm mane.. Kiranya, macam dia nie bodyguard ak lh.. Seyes, ak kategori kecik jer, atau aku selalu sebut kat dia, aku nie comey... Tapi die kategori mat amerika.. badan besar dan tinggi... So, mmg nampak perbezaan aku ngan dier.. Selalu dia marah aku sebab aku nie kan 'baik' sangat plus suke memain... hahaha.. Mmg a kena marah...

Actually, kat tempat kerja aku sekarang, surau tiada.. So, diorang dah janji nak watkn 1 surau untuk aku.. N sekarang surau tue dalam proses.. So, far, aku solat kat rumah.,.. sebab umah aku ngan tempat kerja, 5 minit jer naik motor... hahahaha=p

Aku pun baru dapat bilik baru.. Maksud aku ofis aku sendiri.. Sebelum nie aku menumpang jea kat admin ofis... Kekadang aku fikir dah nak tinggalkan tempat nie atas sebab2 yang aku tak nak share kn..ahaha~~.. Tapi aku tak sampai hati sebab banyak diorang wat tuk aku (perasan kn??)hehe=p..
Mcm aku cakap tadi, surau... Diorang sanggup renovate kilang tuk wat surau .. Then, diorang selalu tak benarkan aku balik lewat sampai halau2 suruh aku balik.. Tapi bagi aku kerja bnyak pulak.. Hahaha.. tak faham tol aku... hehe...Then, aku selalu dapat makan free kat sane... seyes aku ingat aku leh kuruskan badan duk sinie, tapi sekarang berat aku makin bertambah sebab makan jer selalu... Cmne nie??? huhuhu~~

Okay tue jer tuk tulisan kali nie... Aku tengah serabut sebab banyak sangat bende nak wat.. Banyak dah aku postpone... WAAAAAA...... abeslah saye...

p/s: kalau ade orang yang selau kena kcaw ngan saya time ofis our mknenyer sy tgh pressurelah tue.. tak pun sebab tak tahu nk wat mne 1... hahaha... Sbb tue kcaw org, nak release... Haha...

2 comments:

Nur Azhani Amdan said...

All the best cahaya..hehe. Bersabar je selagi boleh..insyaAllah ada hikmahnya.. =)

lightnur said...

yups, tue jer lah... ahahaha...
aku tgh nak pujik diri sendiri nie utk wat sesuatu..huhu.. Rupenyer lbih sush pujik diri sendiri cmpare pujuk org len...hahaha=p