Sunday, October 16, 2011

my first ...







Assalammualaikum....


Hari nie tetiba mood nak cerita tentang kawan rapat, bestfriendlah senaang kata... Even, mungkin ada antara mereka yang dah tak ingat semua nie...rasanya saya punya ramai kawan yang bertukar2 as long as time change, as long as different places, different condition....


teka mane 1...

i start with the first friends,,, Her Name is Nor Hidayah Ehsan.... Aku baik dengan dia masa sekolah rendah sampai darjah3 @ 4.... Aku still ingat time aku demam masa tue, aku g sekolah gak.. (Aku nie kategori malas ponteng sekolah sbb tue selalu hujung tahun dapat hadiah kedatangan cemerlang... ahaha=p).. Even aku sakit.. Selagi aku mampu, aku pergi gak sekolah.. sekali sampai sekolah, tetibe terukkan, maka aku akan masuk bilik rawatan...huahaha...

So, oleh kerana aku demam, maka mestilah kepala aku berat,,, Then, aku baring kat pangkuan dia... Alah, i sure korang mesti pernah wat gakkan..Duduk sebelah kawan rapat, then baring jealah.. sbb kalau baring atas kerusi kosong, mesti tak best,.. So, kalau kepala orang pangku baru best... hehehe=) So, dia take care of me that day...sebab tue, aku ingt dia even sekarang kitaorang nie taklah rapat sangat.. Tapi still leh gak bergurau senda n beramah mesra.. Bak kata diorang, aku nie memang stock mesra alam sebenarnya... Senang jer get along ngan orang...

Aku tak ingat d main factor that makes us apart, but i think when her relatives being the new students at our class, then our relation become a gap... Dia entertain her cousin so, aku pun tak kisahlah.. Sebab aku bukan jenis nak ikat orang okay... lagipun, masa nie zaman kanak2... Aku pun sedar diri... So, aku go on jer... Tapi kadang-kadang aku fikir, aku yang tinggalkan dia sebab aku kawan dengan orang lain.. Entahlah, dah lebih 15 tahun kisah nie...hurm~~

Sekarang nie, dia tengah mencari kerjaya yang sesuai untuk dier.. Dan aku sebagai kawan mendoakan semoga dia dapat kerja yang bagus dan bersesuaian dengan dia... amin

di majlis kahwin jiran dia, sedare jauh saye... =)
 Untuk kamu Dayah...

masihkan kau ingat,
setiapa detik yang pernah kita lalui,
kenangan zaman kanak-kanak..
kita melukis dan mewarna bersama...
Yang pasti kau akan mewarnakan untukku,,
kerana aku tahu kamu sangat cantik mewarna berbanding aku...

Ingat lagi tak masa kita sekolah fardhu ain,
Di mana Cikgu Muniah (allahyarhamah)buat  kuiz ikut grup...
Then, kumpulan kita menang,
dan kita dapat hadiah kotak 4 segi setiap sorang..
Cikgu kata, kita takleh buka..
sebab dalam tue ada burung..
nantu burung terbang...
Hakikatnya, itu adalah kek...~_^
Dayah,
Terima kasih kerana menjadi temanku,
Bersamaku dalam suka dan duka,
Kita bergembira meniti zaman persekolahan..
Bersama saling mengingati dan membantu
walau adakala kita berbeza,
Namun dunia kanak-kanak tak penuh emosi,
Hari nie gaduh, esok kita bersama semula...

Dayah,
Untuk semua yang pernah kita lalui,
Untuk semua yang pernah kita harungi,
Terima kasih sahabatku....
Aku sayang kamu kerana kamu adalah insan yang dipinjamkan Tuhan untukku..
Maafkan untuk semua salah dan khilafku...
Halalkan jua segalanya...
Moga kita tetap kawan selamanya~~~~^_^

p/s: teringat dia sebab pagi tadi dia msg ajak jumpa... Sori dayah, aku dah kat puchong bukan Melaka lagi...huhu

No comments: