Tuesday, January 17, 2012

penakut~~~

Assalammualaikum.... Gara-gara penangan dimotivated oleh Pn A, minum nescafe ,malaysia menang bola sepak lwn Indonesia + esok nk balik kampung agi,  maka saya jd aktif untuk menulis.... ahahaha...
So, memandangkan Yuna menang AIM dengan lagu Penakut, maka saya nak wat ulasan tentang lirik lagu.. Owh, may b I should say the meaning of that song... Apa yang mungkin cuba disampaikan oleh penulis lirik....ahahaha=)


Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja
Chorus
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan
Ulang Chorus
Kau bukan milikku
Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

okey tue yang ak catat mase 17/11/11

Sekarang aku nak kaitkan lagu tue dengan cerita sekarang.... Okey, nie yang aku tak suka tentang aku... Tetap sakit even benda dah lama.... 

Buat kamu yang pernah memberi harapan... Buat kamu yang melukakan.... 
"Suatu hari saya akan pastikan awak datang rumah saya.. Masa tue saya akan dirikan khemah untuk sambut awak datang dan kehadiran awak sangat penting untuk menjayakan majlis itu sebab awak adalh orang yang diraikan..."

Bertahun saya simpan ayat tue dalam diri dan kini masanya saya lepaskan... Pergilah awak, kita bukan ditakdirkan bersama... Maafkan saya kerana masih menyimpan kenangan kerana hanya kenangan sahaja yang mampu saya miliki..... ---

Ini Tidak adil tidak adil baginya,
Kau tak pernah cuba memahami aku,
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk,
Dan bila tiba saat ku kehilangan,
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan...~~~

Doa saya, moga dia adalah yang terbaik untuk awak dan doakan saya bertemu separuh jiwa saya juga..... Someone better than you =_=

No comments: