Sunday, January 15, 2012

Still young...~~~ bajet...

Assalammualaikum....

Petang tadi saya pergi berjalan-jalan..  Dengan bajet umur muda, can u see picture above? i'm 20 at that time..  So, when I wearing this at 25, saya pun rasa nak gelak.. No wonder orang selalu kata saya tak pandai bergaya,,,,

Well, I'm just going to pasar malam yang lebih kurang 20 minit berjalan kaki dari rumah dan memang konon2 nak mengurangkan berat badan.. Kire exerciselah konon.... Jadi memang lah pakaian ala-ala nak berjogging... So, mula-mula lalu pasar malam, survey harga mihun sup yang housemate pesan sebab bawak duit cikit..  SAVING... Dah buat bajet kn...

Then, nampak my workers, Bangladesh dan Nepal.. So, apa lagi acting bermula.. I being the arrogant and proud one.. Why?? Sebab taknak mereka panggil dan kacaw saya,, Dah lah sorang then nanti apa pandangan orang.. Baik menyamar konon2 tak kenal diorang.. Means pelanduk 2 serupa.. Okay, kat sinie, acting success... Then, g Mydin.. Beli barang, balik ke pasar malam semula nak beli mihun sup.. Nampak my production workers Malay, Ila so, tegur dia.. Ceh, memang diskriminasi...hahaha... Then, tanya mane Shima, dia kate de kat depan.. So, g beli mihun then nak balik terserempak Ila lagi.. tengah kacaw2 anak dia, terase ade orang memerhati.. lorh, Syima,,,,
Perbualan antara kami~~~

S: "ceh, aku ingatkan siapalah tadi"
Saya: "awat, aku nampak muda ker?"
S:"macam budak baru balik KOKURIKULUM"
hahahahahahaha...  Saya dah agak dah... dengan, baju putih dan tudung pin bawah + tracksuit, memang saye nampak budak sekolah... No wonder, stafv kat Mydin see me curious.. May be they think, I had seen this face before ,hurm~~hahaha=p

Then, terus jalan balik.. Singgah speed mart 99 sekejap. so, masa nak menuju sini, nampak lagi pekerja Nepal.. Dalam hati
,"okay2x, berlakon lagi..
2 orang yang pertama selamat....Diorang tak tegur... Jalan lagi, jumpa lagi 2 orang..
'xpe,ini pun mesti tak cam'...
Jalan terus sekali,
"cahaya.... ca...ha..ya...."
hahahaha.. Terus saya tergelak... Ceh, tak berjaya... Mereka tahu....Tapi teruskan perjalanan.. Mujur arah berbeza... Saya nak balik, mereka baru nak pergi.. kalau tak, habislah Bos yang kecik molek nie kene buli....huhu...


Nota: saya tak lah pakai baju putih lengan panjang camtue... tapi memang baju t-shirt warna putih lah.. hehe.. Saya bukan sengaja nak berlagak sombong dengan Nepal atau Bangla tapi saya taknak mereka ambil kesempatan.. Bahaya untuk saya seorang wanita dan bahaya jugak untuk saya seorang muslimah... cukuplah, saya berbaik dengan mereka di tempat kerja... (itu pun selalu kena buli dengan diorang... nasiblah sebab saya lembut ati, kecik dan perempuan)..
lagipun, mereka kaki minum.. Dan sekarang cabaran saya bertambah, as 14 orang Myanmar baru masuk... Aii, bersedialah diri... hari tue jumpa diorang ada yang bertatoo bagai.. owh, kena tingkatkan keselamatan diri...~~

No comments: