Thursday, February 9, 2012

Gelaran Cik vs Puan bezakah??

Assalammualaikum...

Hari nie 2x kena panggil puan menyebabkan jemari ini menulis di sini... okey, menurut pandangan aku yang tak berapa pandai, secara umumnya panggilan Puan nie untuk perempuan yang dah berkahwin dan Cik untuk yang belum berkahwin...

So, bila aku asyik dipanggil puan jea kebelakangan ini (sejak minggu lepas aku kena), maka aku cuba menganggap bahawa mereka mendoakan aku berkahwin cepat... nampak macam kontra jer kn.... Okay, silap,,, sebenarnya aku berfikir  camnie pas terbaca artikel nie masa aku nak karang tulisan nie..
http://www.iluvislam.com/karya/cerpen/4202-dan-lelaki-baik-yang-bercinta.html

okey, tue sebab macam lain.. Supposely, aku nak tulis kenapa mereka panggil aku puan berbanding cik... N sebenarnya tak puas ati.. tapi setelah membaca, aku mengubah negatif tue ke positif version....hehe.. Yelah, aku masih Cik lagi kot..hehe

Aku ada gaya macam orang dah kahwinkah?? hoho....malu~~
hahaha=p

No comments: