Friday, March 2, 2012

143 = i love you

Assalammualaikum....

hari nie nak share psal 143... Okey, rupanya pengetahuan am sy sangat kurang utk benda macam nie... bayangkan, saya tak tahu rupanya 143 stand for I love you.. Dan yang memberitahu saya adalah pekerja saya yang dari Nepal.. haha...
No wonder mereka selalua anggap saya lebih kecil dari diorang... Sebenarnya kebanyakkan mereka lebih kurang sebaya dan ada yang pangkat adik2 jea dengan saya...hehe=p.. N ada yang pangkat pakcik kot sebenarnya... haha=)
Oh, seharusnya bukan saya tak tahu.. Saya tak terfikir kot ke situ .. Baru betul.. taklah nampak saya tak tahu sangat kan??(cover2x..) ^_~
Alkisah begini, seminggu nie QC saye emergency leave and sebagai seorang yang bertanggungjawab saya mengambil alih tempat dia.. Sebenarnya sebelum nie pun, saya buat macam tue, tapi kalau dah ada orang lain jaga, saya takkan ada dah... So, maka banyaklah interaksi saya dengan Nepal2 pekerja saya ni.. And ada seorang nie suka cakap dia love saya... Haha...
So, mereka nie akan buat lah aksi2 yang suka menyebabkan saya marah dan kemudian akan buat saya ketawa pula bila tengok mereka tak tahu nak buat apa bila tengok saya marah...
So, salah seotrang dari diorang buat macam shah Rukh Khan yang hulur tangan letak kat dada tue..
"cahaya....(then hulur tangan kat saya, tutup, bawa ke dada)
saya,"??????..."
"143 maa... tara tahu ka?"
"ha? 143 tue apa?"
"haiyoo, banyak sush lh... i love u..."
"i love u??"
"yelah, i one... love, four..L.O.V.E... you, Y.O.U. three...."
"owh, okay.."
dan saya terus pergi jauh dari mereka untuk ketawa... Adoi, teruknya dapat ataan macam aku yang senang2 dikenakan diorang...
Mereka nakal, selalu wat saya marah..tapi mereka masih dengar kata saya...
Satu perkara yang perlu korang tahu, diorang nie memang jenis kalau bual macam bergaduh bunyinya ...
series, saya ingat diorang bergaduh ke bertengkar ke, rupanya cakapa biasa sahaja.....hahaha... Tetibe teringat yg uncle ada cakap yang ada jirang ngadu diorang selalu gaduh selepas minum.. Saya rasa mereka bukan bergaduh, tapi mereka meamng jeniss cakap macam tue...

nota kaki: ada antara mereka yang kata akan balik Nepal bila saya kawen sbb tak dapat kawen dengan saya... Ada yang kata sanggup bayar untuk dapat no tel saya...
dan hari ini, sewaktu saya kena permainkan dengan seseorang yang suka bergurau berlebih-lebihan dengan saya, one of them menjerit marah untuk menyelamatkan saya... Kadang-kadang terasa saya berada dalam citer Hindustan di mana hero tue sanggup buat apa sahaja untuk heroin dia... Dan saya mestilah heroin itu... ^_~ hehe=)

Sekian cerita saya di tempat kerja baru saya....

2 comments:

Lail said...

haha... kajol!!

:D

lightnur said...

haha... taw xper.... xmolah.. nk jd preity zinta.. cmey ckit..hehe