Sunday, March 11, 2012

who is she? i dont know...


Assalammualaikum...

Hari nie Ahad, sedang menunggu housemate bersiap untuk pergi IKEA... Then nak tulis tentang my workers... I wish that He didnt read this..

Saya pernah cakap ada pekerja saya yang suka saya.. So, dia ade amik gambar saya dengan hp dia dan dia edit dan tulis "who is she? i dont know"

Dia selalu cakap, is okay saya tak suka dia, tapi dia suka saya.... Dia tanya gak apa yang dia boleh buat untuk yakinkan saya.. dan jawapan saya selalu," nothing.., u're my little brother..."

Kadang-kadang saya pelik, what he looks at me... series, I'm not kajol khan... Preity Zinta... Manisha Koirala n etc...hahaha=p
Tapi dia punya mengayat macam citer dlm hindustan tue...

"Even, u said u not love me.. why u always at my eyes.. Everywhere I go I see u.. I closed my eyes, I see u..."


"u can not love me.. but I love u... bla..bla..bla...."
Dan saya hanya tergelak besar.. then dia akan marah sebab saya tak prcaya dia...

Saya pernah cakap dia tak boleh kawin dengan saya, sebab saya Muslim.. Then kawan dia cakap camnie..
"kenapa tak boleh? u makan nasi.. saya makan nasi.. saya kerat tangan, kuar darah.. u pun same... why x boleh?"
"is not same.. I'm Muslim... We cant married"
Dan mereka akan bercakap dengan bahsa mereka sendiri tanda tak puas hati...haha=p

Apalah saya, dengan budak2 macam nie pun saya nak kuarkan faktakn?? Tapi, seminggu gak Budak nie tak kacaw saya... Mungkin dia dengar dah Muslim tue camne..Sebab saya dapat tahu dia tnya org, Muslim tue ape, dan ade orang cakap, nnti kena'potong',,, So, may be dia takut...wawawa~~

Masa dia lancarkan xnk kacaw saya tue, seyes 3 hari dia asik wat kesilpan sahaja... Sampai kawan saya yang tahu psal dia suka saya pun perasan.. Then, kitaorang wat assumption dia may b nk lupakan saya lh tue, tue yang jadi down + pressure.. Oh no...Apekah yang berlaku nie...

Spo, sebagai atasan yang baik,(poyonyer ^_^) saya g motivate dengan dia.. cakap2 dengan dia, then dia nampak okay.. Owh, saya bukan bodek dengan pape pun, sya cuma menunjukkan my concern as sister jer pada dia...

Dan ada sorang exec nie.. Saya gelarkan En F.. Dia lah yang selalu gtaw pe bebudak foreign nie wat..
"Cahaya, ko tahu x semalam.. ada lh sorg budak nie cakap,
budak tue= 'uncle, i rase cahaya suke u'
en f= "no lah dia suke u... u handsome maa..."
budak tue = no lah uncle, i xde peluang..."
"Pastu, saya terus bantai gelak, xsangka ada jugak bebudak nie yang minat betul2 kat ko"

Dan saya hanya mendengar jea.. rasa macam nk jer cakap kat En F yang nie smua angkara dia.. Kalau tak budak2 tue x brani kacaw saya... Eh, kejap.. en f nie dah kawin yer... Dia memang suka sakat orang.. Dan saya percaya maksud budak tue adalah sebab En F Muslim...haha.. pndai dah foreigner nie semua...^_^
Apapun, merekalah hiburan saya bila saya ttekan kat dengan kerja yang berlambak....










nota kaki:
Ya ALLAH, kau tahu apa yang ada dalam hatiku, apa yang aku zahirkan, dan apa yang aku sembunyikan.. maka aku berserah kepadaMu ALLAH... Sesungguhnya, aku berlindung dari terpedaya dengan tipu daya syaitan.... tunjukkanlah aku jalan...
love is waiting the bus...~~

No comments: