Thursday, April 26, 2012

masih ada yang sayang padaku ^_^

Assalammualaikum...

Karangan hari ini bermula dengan lagu yang selalu saya dengar dari Noraniza idris waktu raya...

Masih ada yang sayang padamu
Masih ada yang rindu padamu
Mengapa dikesalkan dirimu
Masih ada yang sayang padamu
Masih ada yang rindu padamu
Mengapa dikesalkan dirimu
Senyum-senyum selalu
Masih ada yang sayang padamu

Berkat bulan yang mulia kita berdoa
Lupa segala derita di hari raya

Syukur pada Ilahi
Apa yang dikurnia
Masih ada insan
Yang lebih menderita dari dirimu

So, alkisah seperti biasa bila aku lalu satu tempat dimana ada H kat situ, aku kena sedia pekakkan telinga dan kuatkan hati..
Tadi tetibe 'adik S' panggil aku dan cakap kat aku camnie..
"Akak, ko taw x tiap kali kau lalu dak H tue mesti cakap langau"
"ha?" (saya xdengar dengan jelas waktu nie...
"dia cakap langau.... macam2 lagi dia kutuk ko..."
"owh, xpelah...akak dah taw... cuma malas nak balas... Dia x puas ati ngan akak tue..."
" oh, ye ke.. Tue lah. aku asik dengar jea dia kutuk2 akak tiap kali akak lalu situe"
"xpelah, akak pun xtaw pe yang dia xpuas ati... is okay sayang... akak okay jer...=)"

Aku jawab dengan adik S begitu....Yea, aku xtaw ape yang H xpuas ati ngan aku... Aku xtaw punca dia  marah aku ... Sebenarnya aku xtaw pape... Tapi dh dia gemar sangat cakap macam tue kat aku, ak dah leh taw dah.. Memang untuk aku... First aku dengar ayat dia cakap mase ak lalu adalah busuk... So, ak ignore... then, bila tiap kali aku lalu dia mesti cakap busuk.... So, okay aku dapat tangkap dia memang tuju kat aku.. Apa yang busuk pun aku tak tahulah... (kawan aku cakap, ignore jea lah perangai orang cmnie .. Dia bukan sesiapa pun untuk aku perlu pikir..) Sebab tue aku ignore jea selama nie.... Tapi bila dah ada yang menunjukkan keprihatinan seperti ini, aku mula bimbang... Bimbang lebih mengeruhkan keadaan...


Then, aku lalu balik kawasan H berada. Aku berhenti sekejap bila exex kwsn tue panggil aku dan tanya ak something. Msa tue ak dah dengar dah H mengatakan sesuatu yang xsewajarnya dan aku cuma diam. Bila aku lalu depan dia, lebih jelas dan kuat dia berkata untuk menarik perhatian aku kot.. So, aku berdiam diri. Teruskan perjalanan seolah tiada apa....


Aku g precooked area, jumpa 'mereka2' yang sering menjadi cara aku mengurangkan tekanan. Tetiba, Tej panggil dan cakap R nak jumpa aku. Aku g jumpa R..


"Cahaya, u tahu x yang H tue tadi bercakap pasal kamu... Dia kata kamu .............(ak xnk describe)"
"taw R, sy taw... tp awk tgk sndiri sy xkcaw dia pun.. Jd sy xtaw knp dia nak buat saya..."
"tue lh kamu sabar saje yer... sy takut kamu hilang sbr lalu sy jumpa kamu"
"owh, xpe.. sy okay jer (mestilh, xkn ak nk ckp ak x okay kot)"


Dan R kembali ke kawasan raw mate semula. Dan aku merasa sedikit ketenangan kerana masih dikurniakan orang yang x terus mempercayai segala kata2 H... Subhanallah... Terus teringat lagu kat atas nie tadi, Masih ada yang sayang padamu..hehe=_


nota kaki: aku nak jer balas balik semua kata2 H tapi aku tengok macam xde point ak buat cam tue...


nota hati: mereka yang x memahami islam pun taw hormat sesama manusia, kenapa H yang beragama Islam xleh macam tue?? Dan lebih sedih bl mereka yang x beragama Islam mempersoalkan benda tue... 
Persoalannya, mengapakah kita di zaman ini,
Dipermainkan sesuka hati oleh musuh kita..
(Ababil- Raihan)

Renung-renungkan dan selamat beramal ^_^

No comments: