Tuesday, April 17, 2012

mereka walimah.... Kami tersesat...

Assalammualaikum...

Firstly, nak cakap congratz kat pengantin baru nie... my ex-partner at M**** iaitu Pn Siti Fatimah Ramli (sila klik kalau ingin tahu) dan Pn Norain Mohd Nor (klik sendiri ^_^ ) yang telah selamat menjadi seorang isteri kepada pasangan masing-masing... Barakallahulakuma buat anda semua....

Pelbagai perancangan telah dibuat bagi memastikan saya dapat menghadiri kedua-dua majlis kerana saya ingin bersama berkongsi kebahagiaan mereka... Dan akhirnya last minute plan yang menjadi. Setelah isu si 'misteri'dan kemudian memaksa saya meminta pertolongan dari JB, akhirnya DIA pilihkan peluang lain. Terima kasih ALLAh sebab sentiasa berikan saya jalan....

So, petang 13/4 setelah pulang dari kerja, saya bersiap ke TBS dihantar oleh Kak zira.. Kesian bini orang nie, selalu jadi mangsa saya bila saya balik naik bas.. Tapi sape suruh akak cakap bahaya kalau saya naik motor kan?? hahaha=p

Dapat beli tiket pukul 7.30 pm tapi bas lewat 10 minit... Then, sampai Melaka Central lebih kurang 9.30 malam. Ecah dah sampai untuk amik saya. Tumpang umah ecah sebab dengar kata umah along ada pak n mak mertua dia... hahaha..(taknak kena soklan cepumas..wink-wink..***) Then,Cari hadiah utk baby baru lahir (anak sedara ecah) dan utk anak Miza (geng kitaorg mse kat UiTM). pas tue makan2 kat warung dekat2 situe...

Bantai baca novel pas bergossip ngn Ecah sampai  kul 3 lebih baru tidur... tak pasal2 subuh lewat..(please jgn contohi perangai ini... haha... Then, dah bangun mestilah tak tidur balik sbb kn tak baik tidur pas subuh... haha.. yang nie memang tak leh blah kan... hahaha=p

kitaorang gerak dalam pukul 12 pm.. Tnjuk umah abang kt ecah yang 1 taman jea sebenarnya.. Then, singgah jap.. Sajer nak tunjuk muka kononnya.. Then, saje2 jer nak ajak Anis.. tak sangka dia nak ikut...

Okey, ibu segera in making. So, first g umah pn Ct lah kan.. So, bajet dia  dah sanding.. So, makan-makan dulu.. Anis plak makan nasi ckit jea.. Makan apam polka dot yg banyak. Sampai masa dah siap makan, dia nak lagi.. Tapi saya yang tak bagi.. Sebab dah makan banyak kot.. adalah 6-7 ketul... haha.. Makcik yang sangat kedekut kan.. So, ape lagi, terus dia buat perangai nak dukung.. Protes lah tue tak dapat.. Sorry Anis, len kali acik belikan lain yea... huhu.....
(ada nampak mamat ensem waktu makan nie.. Tapi dengan keadaan menjaga budak kecik, mesti dia fikir saya dah ada anak.. hahahahahaha...bislah peluang....huhuhuhuhu.. sempat gak menggatai... menghargai keindahan ciptaan Tuhan...hehehehe)


So, pas tue masuk umah.. jumpa CT.. Nak masuk bilik, terserempak ngn Mr Han... So, berbual kejap.. Sekali saya terlepas cakap,"eh, poyolah bos.." Then, baru tersedar,eh dia faham ke saya cakap... Harap2 dia tak dengar...hehe.. Gambar ats nie lh Ct.. curik dari Harnani Harun... Sbb mmg xamik gmbr pengantin.. Kalut sungguh....haha=p


Pas tue msuk bilik pengantin jumpa Ct.. She is so gorgeous.. Cntik sungguh ciptaan ALLAH... Awak memang cantik dear... suka sangat.. tapi tak dapat lama-lama dengan awak sebab saya ada jemputan tempat lain.. Asifah jiddan...
suke sangat... thanks CT^_^


Then, pas antar Anis kat bapak dia merangkap along saya, perjalanan diteruskan ke Gemas... Perjalanan untuk pergi mengambil masa sampai 3 jam... Sampai memang dah habis majlis.... hahahaha.. Kesian giler kat saya... Kesian giler lagi kat si Driver... Ada sampai hampir terlanggar lembu.. SubhanALLAH, diselamatkan dari ditimpa malapetaka.. Sungguh, masa kereta kami lalu selepas seekor lembu melintas.... Selepas tue menderu2 yang lain lari selepas kereta kami....Sangat cuak masa lembu melintas tiba-tiba.. Mujurlah, kami dapat lepas... Dahlah x nampak signboard lembu melintas...


Dan kami sampai rumah pengantin lebih kurang pukul 5 ptg.. pas bagi hadiah terus balik.. Sebab blur dengan perjalanan sejauh nie... hahahahaha....Sori Ain, akak dah cuak.. sbb tak tahu jalan nak kuar.. Kalau boleh target sebelum 7 dpt kuar.. Sbb kalau dah malam lagi susah... Alhamdulillah, pukul 6 smpi simpang ampat...
sebab x amik gmbar gak, saya curik DP si afdhal...hehe

Then, perjalanan diteruskan ke KL... Berhenti rehat kat RnR seremban.... Then, duduk semeja ngn makcik agak education... So, sebelum dia pergi, masa salam tetibe dia kate,
"tak lama lagi, dah nak kawen kan?" 
saya..senyum jer...dalam hati,'erk, muke ak ckp cmtue ker? amin makcik.. Mudah-mudahan....' hehehe


So, my frend nk g Ampang...Then tersalah jalan sebab dia cuma tahu ikut arah KLCC... Then, kitaorg smapai ke kawasan Btu 9 kajang... Lepak kat balai polis sementara tunggu abang dia pick up.. Sempat g saya tumpang solat n toilet kat balai polis tue.. Dengan muka tak malu lah konon, masuk balai mintak izin ngan polis nak tumpang tue semua... hahaha.. pengalaman sungguh...


Then, nak balik umah sewa naik LRT.. Dari Sg Besi ke Sri Petaling, mmg dah xramai penumpang... Tinggal saya dengan sorang Chinese jea kat kawasan saya duduk tue.....
Tetibe
"adik, tue maksud dia ape.."( sambil menunjuk ke arah dinding lrt yang tertampal iklan metro Puja perut janda)
"ha?? erm... maksudnye mcm... owh,.. puja tue mcm ritual gak kot (saya plak tergagap sbb blur nak terangkan macam mane.. ayat pe yg sesuai nk terangkan nie)
"owh, mcm sembahyang ker"
"eh, bukan-bukan.. erm, macam nie kot.. kirenye lelaki tergila-gila kat jnda.. dah pandang anak dara..."
(bantai jea lah.... dah xtaw nak cakap ape...)
Dia pun gelak jer.. then bace lagi smbil tersenyum-senyum..

tetibe
"then yg tue maksud dia apa?"
saya toleh then bace 6 nenek GRO
"maksudnya erm... erm...."
"nenek tue ada cucu Gro ker?
"x kot... pd pndgn saya, tue membawa mksud mereka nie dah jadi nenek tap still jd GRO"
"GRO tue bkn perkataan omputih ker?"
"haah, tapi bg kami Melayu GRO tue refer pd org keje kelab malam... biase lh suratkabar kn.. Encik nie mesti bce the star kn?"
"yups, dulu saya pernah berlakon massa belajar dulu... dialog saya cuma satu jer... 'Ampun Tuanku, sembah tuanku,patik junjung'.."

dan saya terus tergelak.....he is cute tp mcm agak berumur,,, Pernah study kat UM...

Berakhirlah perjalanan 1 hari saya 14 April 2012....

nota kaki: saya harap saya dapat jumpa dia.. tapi ALLAH berkehendakkan yang lain.. Ku redha dengan takdirMU Allah....

No comments: