Monday, April 23, 2012

mood separa study....

assalammualaikum...

hari nie kita study pasal total polar compounds..

Apa itu TPC? TPC adalah indikator kualiti bagi mengukur tahap kerosakan minyak masak yang digunakan semasa menggoreng dan ia tidak menjejaskan kesihatan manusia. Tahap TPC maksimum adalah 25% bagi kebanyakkan negara di kesatuan Eropah di mana pada penunjuk ini, minyak masak perlu dibuang. tahap paling fresh adalah 10%. bawah 15%, kira okay... 18% dah redi untuk dinyahkan...

Adoih, lme dah tak buka buku bila kena study balik,, otak jem jap... Lmbat nak masuk... huhu.

Then, bila study jer rindu mak ayah... Cet, homesick dewasa kah?? Nampak sangat tak matang nya aku..
Menghitung hari nak balik kampung, membuat aku makin tak sabar... Dan kali nie, perjalanan rider insyaALLAh.. setelah sekian lama kekasih aku ini dibiarkan di Kinrara sepanjang aku balik, kali nie aku bawa sekali... Hehe...Moga selamat semuanya....

Ya ALLAH permudahkan urusanku... Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kejahatan dan kecelakaan.. AMin....

nota kaki: tak mudah melupakan... tak mudah nak besarkan hati.... Ya Allah, ku cuba kikis persangkaan buruk.. Rupanya terlalu sukar untuk diri ini...

nota hati: senyum dan tawa hanya lindung duka di hati...

^_^

No comments: