Friday, April 20, 2012

yeh hurm aa gaye kahaan...

Assalammualaikum...

harap semua sihat yea kawan2, teman2, sahabat2 n pembaca sekalian yang sudi meluangkn masa membaca diari terbuka seperti ini..
Petang tadi teman Kak Zira wat treatment rambut... For sure, diorang paksa untuk teruskan treatment kan... Dahlah mahal gila... haha.. Bagi orang tak berduit macam aku lah..=p

Okey, nak samb citer Mr B boleh tak..? sebab tue lah yang boleh wat aku gelak dan wat aku bingung gak.. Tak mahu cerita sedih.. tak mahu cerita sakit hati.. sebab yang tue, aku nak try positivekan diri... haha.. Sebab sakit kepala jer fikir pasal orang yang takkan hargai kita kan.. eh, silap..xpelah, abaikan aje semua nie...

Tadi Mr B menganggu ketenangan hari saya lagi.. kali nie dia mintak sy tengok filem Veer zaare plak... Aku pulak blah jea tadi sebab malas dah nak bagi harapan..hahaha=p Okey, aku memang macam nie.. Sebab aku memang security agak tinggi untuk orang-orang nak menggatal kat aku.. Sebab tue aku selalu dapat jea hadiah anugerah, 'egois, bajet, jual mahal, poyo n etc...'..

As long aku rasa  aku cuma mengelakkan diri dari melakukan laranganNya, aku cuba tak kisahkan kata-kata orang even sebenarnya aku sangat kisah... haha=p Sebab tue, aku suka shared cerita yang lawak2 bodoh macam nie sebab konon2 nak tunjuk ak punya hidup gembira aje.. ^_^

Mr B tadi soal aku lagi,
"Can u love me?"
Aku for sure dgn keyakinn tinggi
"CANNOT"

Dia marah lagi... then ak wat bodoh...Malas lah nak layan B... Aku baik dengan mereka sebab aku suka letakkan diri aku yang merantau kat negara orang... Then, aku perlukan kawan.. Jadi mestilah aku perlukan orang lain gak waktu tue....Sebab tue aku suka cakap aku nak jadi kawan Mr B..hahaha=p

Then, malam nie aku google lah filem Veer -Zaara,.. erm, patutlah suruh ak tengok.. Kisah cinta hindustan dengan Pakistan.. Okey, lebih senang kalau aku cakap kalau kisah cinta Islam dgn bkn islam.. Preity Zinta(pakistan n aku rasa dia Islam).. manakala SRK (hindustanlah..).. Ikut apa yang aku potong2 baca lah.. kalau salah, sorry naa.. Aku tak a g layan movie tue.. Cr sinopsis jer...
Korang dapat tangkap x apa yang aku nak smpaikan???
Ha, dia nak bgtaw lah yang boleh pea bkn Islam bahagia dengan org Islam..

owh Mr B dalam keserabutan aku dengan masalah lain, kau dengn geng2 kau selalu menimbulkan kegeraman aku tapi hanya setakat di mulut... Aku pun dah xtaw nak guna cara apa lagi cakap, KITA SGt BERBEZA..
Aku bukan orang baik tapi aku masih tahu AGAMA aku ISLAM..
AKu masih bersaksi bahawa Tiada Tuhan yg disembah melainkan ALLAH dan NABI MUHAMMAD pesuruh Allah...
Dan aku harap kalimat itu yang sentiasa menjadi pegangan aku sampai akhir nafas aku..
AMin....

Islam tak ajar aku suruh bermusuh dengan bukan Islam tapi Islam semaikan nilai persaudaraan... Kerana itu aku melayan jea karenah korang selagi korang tak over the limit...hehe=)

Aku sempat google translate ckit lagu nie dalam Germany dr filem Veer zaara
yeh hurm aa gaye kahaan...(tempat di mana hanya kita)


terdapat juga resounds sepanjang sejarah kita, di bandar ini tenang daripadatraume strabe pemerah pipi yang
di mana tempat kita hanya
musim ini, jalan-jalan yang berselerak dengan emas
anda dan saya adalah masa keemasan terjaga
negara ini berada dalam keadaan tidur
di bawah selimut salji
Hanya menggunakan alat terbakar
jauh dalam hati kita
raungan angin
badan saya mula bergegar
apabila anda akan menggalakkan
akhirnya kering
satu ribu memohon maaf
Juga terdapat traume glitzen
muncul lebih cerah di hati kita
hahaha... aku pun tak paham dah maksudnya...

Okeylah, aku nak tidur... Nitez semua....

nota kaki: saya bahagia dengar kawan2 saya bahagia...  Moga bahagia saya akan sampai juga nanti.... AMin..
Lots of love.. manusia biasa=nor cahaya=noty gurlz....hehe

No comments: