Wednesday, May 9, 2012

sy suka tapi saya berjaga-jaga...

Assalammualaikum...

Hari ini, H layan saya dengan baik.. Series, saya sangat terkejut sebab dia boleh layan saya baik... Dan saya pun bercakap dengan baiklah, bila orang bercakap baik dengan saya... Punya tak sangka, dia boleh baik dengan saya, sampai hampir blur sekejap saya pagi tue... Terfikir bahawa saya tersalah dengarkah atau kenyataan... Tapi memang betul, dia bercakap baik dengan saya...

So, saya suka.. Tapi ini membuat saya terkenang kisah lalu.. Di mana tetiba seseorang yang saya tahu sentiasa bercakap buruk mengenai saya di belakang, tetiba dia baik dengan saya dan saya pun menerimanya tanpa syak, dan akhirnya saya terluka lebih dalam apabila dapat tahu dia baik dengan saya hanya lakonan. Malah lebih hebat ditaburnya cerita...Maka dengan itu, saya berjaga-jaga... Berhaga-jaga agar tidak jatuh lubang yang sama kali kedua..

Ya Allah, lindungi saya dari hasad dengki manusia dan fitnah dajjal.... Lindungi saya dari terkena panahan jahat syaitan...


nota kaki: B sudah kata saya adalah biwi no 1 dia setelah kantoi dia telah berkahwin menurut kawannya... Dan saya hanya tergelak sahaja.... Cuma agak terkejut sebab dia beria menafikan dia sudah berkahwin....Malah kalau saya lihat umurnya, dia masih muda bagi saya...hehe

nota hati: Ya, Tuhan Maha Mengetahui untuk takdir kita... Jangan marah bila saya persoalkan soalan itu... saya cuma ingin tahu.... kita berbeza... kita juga sama.... Andai telah tiba masanya, mengapa harus dipersoalkan caranya... Ya Latiff, saya serahkan kepadaMU...^_^

No comments: