Monday, July 16, 2012

Segenggam tabah episod aku...



Assalammualaikum



Bertali arus dugaan tiba, Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis, Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara, Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora, Diredah bersendirian

Satu persatu dugaan datang.. Dalam memujuk diri bersabar... Dalam memujuk diri bertenang...
Ku cuba mencari hikmahnya....
Dengan HP baru dibeli yang masuk bengkel... dengan Hp lame hilang.... DEngan my lovely ayah masuk hospital.. Dengan masalah kenderaan lagi... Semua tue menyebabkan aku rasa stress, tension, sakit kepala,, bengang dan sebagainya... 
AKu tahu pasti ada sebab dan musabab yang aku tak Ketahui kerana DIA (ALLAH) telah mengaturkan sebaiknya untuk aku....
Bukan aku tak redha, jauh sekali tak bersyukur dengan nikmatNYa selama ini, cuma aku lemah dalam memahami lagi semua ini.. Aku insan biasa.... Yang seringkali jua tewas dengan nafsu berja.. Yang seringkali tergelincir jua dengan mainan dunia... Yang hanyut jua dengan dusta si syaitan durjana,,,,,
Apatah lagi bila persekitaran tak menyokong.... sungguh, aku sangat tak berdaya..


Bagaikan camar pulang senja,Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki, Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan, Buat bekalan di perjalanan
Kau rawat luka yang berdarah, Kau balut hati yang calar 

Ayah, saya akan pulang... Saya sedang mencari rezeki untuk semua... Ayah, maaf saya tak dapat kembali segera.. Masih ada urusan di sini.. Saya akan pulang setelah selesai... Jangan risau ayah... Saya akan jaga diri saya baik2 di sini.. Usah risau akan saya... Ayah jaga diri di sana....


Telah tertulis suratan nasibmu, Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu, Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu, Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu, Pasti bertemu tenangnya



Allah, semoga dugaan ini mampu ku harungi.. Allah, jangan jadikan aku hamba yang lemah ....
Moga saya mampu mendekatiMu dengan dugaan ini....







No comments: